Klachten- en klokkenluidersregeling Confida accountants en belastingadviseurs

Algemeen

Deze klachtenregeling heeft als doel klachten van relaties (intern en extern) van Confida accountants & belastingadviseurs B.V. op een zorgvuldige manier te behandelen. Onder directie wordt verstaan: een van de personen die namens Confida accountants & belastingadviseurs B.V. het kantoor naar buiten vertegenwoordigen, het beleid van het kantoor bepalen en de beslissingen nemen ten aanzien van alle gelegenheden van Confida accountants & belastingadviseurs B.V. Deze persoon heeft de bevoegdheid om namens het accountantskantoor verbintenissen aan te gaan betreffende de uitvoering van opdrachten op het gebied van de professionele dienstverlening.

 

Indiening en registratie klacht

Voor minder ernstige klachten wordt u verzocht te overwegen deze eerst telefonisch of in een persoonlijk gesprek met uw contactpersoon te bespreken, om te kijken of er op die manier een oplossing gevonden kan worden. Indien uw klacht juist de contactpersoon betreft kunt u ook contact opnemen met een (ander) directielid van onze organisatie.

 

Bij ernstige klachten, of indien u de klacht niet mondeling wenst te bespreken, of indien mondeling overleg niet het door u gewenste resultaat oplevert, kunt u de klacht op het bijgevoegde formulier omschrijven en ter attentie van de directie van Confida accountants & belastingadviseurs B.V. versturen.

 

Eventueel kunt u de klacht telefonisch doorgeven, waarbij een medewerker van Confida accountants & belastingadviseurs B.V. het formulier invult. U zult dan gevraagd worden het formulier te ondertekenen ter bevestiging dat de klacht juist is omschreven.

 

Verantwoordelijkheden rond behandeling

Bij schriftelijk ingediende klachten wordt de directie van Confida accountants & belastingadviseurs B.V. altijd ingelicht. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen. De directie zal hetzij de klacht zelf behandelen hetzij in ieder geval toezien op de afhandeling ervan.

 

Bij ernstige klachten rond opdrachten wordt een niet bij die opdracht betrokken professional (indien nodig van buiten onze organisatie) aangewezen als verantwoordelijke voor de behandeling van de klacht. Dit zal in ieder geval gebeuren bij klachten rond onze kwaliteitsbeheersing (aspecten rond integriteit, objectiviteit, geheimhouding, deskundigheid en zorgvuldigheid, en professioneel gedrag) of vaktechnische aspecten betreft.

 

Klokkenluidersregeling

Ons kantoor zal klachten altijd serieus nemen, en hierin vertrouwelijk en overigens zorgvuldig handelen. Het is onze bedoeling dat zowel personen van buiten het accountantskantoor als interne medewerkers door middel van deze klachtenprocedure vrijuit vermeende onregelmatigheden aan de orde kunnen stellen; het indienen van een klacht zal hun rechtpositie niet schaden. Er bestaat geen verplichting om eerst intern bij de eigen organisatie zelf te melden. Direct extern melden bij de bevoegde autoriteiten is ook mogelijk.

 

Verloop behandeling klacht

Aan de hand van het ingevulde klachtenformulier en het horen van de betrokkenen binnen Confida accountants & belastingadviseurs B.V. zal een zo goed mogelijk beeld worden gevormd van de inhoud van en situatie rond de klacht. Het kan zijn dat u in de loop van de procedure gevraagd wordt een nadere schriftelijke toelichting op de klacht te geven.

 

Vervolgens zal de directie, indien van toepassing in overleg met andere deskundige(n), besluiten over uw klacht, en u van dit besluit schriftelijk op de hoogte stellen. Indien u geheel of gedeeltelijk in het gelijk wordt gesteld wordt bekeken of een vorm van schadeloosstelling en/ of andere genoegdoening op zijn plaats is, en of en zo ja welke maatregelen er intern kunnen worden genomen om herhaling van het probleem te voorkomen.

 

Wij streven ernaar uiterlijk binnen 2 weken na ontvangst van een klacht inhoudelijk te reageren; indien dit niet lukt wordt u ingelicht over de reden van het uitstel, en wordt een schatting gegeven binnen welke termijn de vennoten wel denken met een reactie te kunnen komen.

 

 

Klachten- en klokkenluidersformulier

Uw naam(Vereist)
Adres(Vereist)
Sleep bestanden hierheen of
Toegestane bestandstypen: doc, docx, pdf, rtf, rtfx, txt, Max. bestandsgrootte: 32 MB, Max. aantal bestanden: 20.
    Eventueel kunt u meerdere bestanden meezenden.